Welcome!
You've carried away by rain cloud
to :erfiedanny.blogspot.com/
Use Google Chrome to best view.
Navigation at the numbers!
Last, I hope you brought a raincoat :D
because here the weather was rainy!
RAIN is goooood!


Erfie Danny's Blog! <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5512996982358140908\x26blogName\x3d%E2%99%9B+Danny\x27s!+%E2%99%9B\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://erfiedanny.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://erfiedanny.blogspot.com/\x26vt\x3d-7079563186702203183', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


안녕하세요
You've visited to erfiedanny.blogspot.com. Click the NAVIGATION at the NUMBERS.





Erfie Danny's Blog


rupa pras menjadi ukurann ?
Posted on Sunday, December 19, 2010 @ 1:21 AM | 1 comment(s)

Hari ni hati aku trase tertarik tuk bcerita pasal perkaitan antara cinta dan rupa. ayat 'famous' orang akn ckap; rupa x penting..tp hati yg lebih penting. tp kadang-kadang aku rase sangat pelik bila hati dorang tetibe je berubah bila dah jumpe. slalunya situasi ni tjadi kat pasangan yg kenal di alam siber. bile dah jumpe, mule x berkenan di hati, dan lame-lame timbul rase yg die x staraf. aku sgt lah benci dgn orang jnis mcm tu. sebelum kapel, kemain lagi ayat gurl tu bagai nk gile. lautan api sggup diredahi lah, i love u smpi mati lah.. hairan dgn taste anak-anak muda zaman skarang yg sgt memilih padahal diri dorg tu xdela perfect mane pun. ingatla, kite sgt memilih yg sempurna, sebenarnye kite lgsg x layak tuk dapat sesiape.

sebagai contoh, ade sorg member aku ni. die memilih gile la dalam bab-bab cinta neh. taste die, nk yang putih, rambut pnjg, tggi, kurus, suare halus n manje. tapi, die x penah sebut pun kat sesape ttg taste die tu. satu hari, die mule bkenalan dengan sorg gurl yg aku gelar sbg N. dalam gamba mmg cun ah.. mcm supermodel pn ade. member aku ni pn ape lg, mule lah die ayat2 si N tu. last2, dpt jgk die miliki gadis idaman die tu. dorg mesej tetiap ari, dilamun cinta smpi x sedar dgn dunia sekeliling. x lame lpas tu, membe aku ni pn ajak la aku jumpe N tu dgn die. bg aku, N tu sgt 'sweet' n ayu. dah tu, lemah lembut, sopan je.. mmg sejuk r mate memandang. kulit die pun hitam manis. lepas je dorg 'date' tu, kitowg blk la uma.. dalam perjalanan, member aku tetibe ckap yg die nk break ngn N tu. aku pun tnye knape die nk break sbb aku pelik, td dorg 'date' tu ok je. member aku ckap gurl tu xcantik n xsesuai dgn die. ah sudah! member aku tu mmg hensem, mmg macho. tp sayang, paras rupa dan kesempurnaan mjadi yg utama dlm diri die. 2 hari lepas tu, dorg betul2 break. amat sedih, dan aku pun x mampu nk nasihat kwn aku tu utk mngelakkan drpd bertengkar hnye krana sorg perempuan. Alkisahnye, sampai hari ni die single, dan masih mencari yg sempurna dan setaraf dgn diri die.

jadi, jgn la nk terlalu memilih dlm soal hati dan perasaan ni sbb xkemane pn hubungan tu kalo hnye mmntingkan kesempurnaan. sejujurnya, perbuatan member aku td sgtlah serupe dgn ape yg kekasih lame aku pnah wat pd aku. tp, aku rase sgt2 bsyukur, dgn tragedi mcm tu, aku mule brubah.. dan mule berfikir, xgune sayangkn ssorg yg pentingkn luaran. akan ade yang terbaik tuk aku, yang dpt menerima diri aku seadanye. kpd sesape yg masih tergila2kan wajah yg cantik, cun, ensem, sila lah berambos dgn hidup anda. kerana golongan spt anda tidak layak utk sesape pun. dan aku nk bgtau jugak, rupe paras x kekal sbb nnt dah tua, bekedut jugak. tapi hati yg tulus, akan kekal bahagie sampai bile2. sekian, byee..