Welcome!
You've carried away by rain cloud
to :erfiedanny.blogspot.com/
Use Google Chrome to best view.
Navigation at the numbers!
Last, I hope you brought a raincoat :D
because here the weather was rainy!
RAIN is goooood!


Erfie Danny's Blog! <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5512996982358140908\x26blogName\x3d%E2%99%9B+Danny\x27s!+%E2%99%9B\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://erfiedanny.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://erfiedanny.blogspot.com/\x26vt\x3d-7079563186702203183', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


안녕하세요
You've visited to erfiedanny.blogspot.com. Click the NAVIGATION at the NUMBERS.





Erfie Danny's Blog


Garisan Penamat..
Posted on Thursday, August 4, 2011 @ 11:08 AM | 0 comment(s)

Salam sejahtera pd para pembaca ku sekalian. Wahh! gramatis! Hahaha xleh blah tol ayat. Da lme aku x wat karangan 670 patah pkataan lam blog aku neh. Sumpah bsawang! Yea la.. idop aku da brubah skarang..so, xde ape yg menarik tuk aku critekn lg. sume nye dah x mcm dlu..  cume arini aku singgah kejap sbb nk jelaskn pkara sebenar yg blaku.. aku da rimas terime im chat kt facebook yg kbanyakannye tnye, “knp ko ngn die putos??” , “korg sweet couple laa.mcmne bleh break??” , “ko gedik2 jea an fiee?? Ko still couple ngn die an??”

adoy. Haha. Tu je la ungkapan yg kuar dr mulot aku bile soalan2 mcm tu dtg dlm plbagai jnis dlm mse 1 ari.. & blanjutan smpi skg.. aku da x larat nk explain.. so kowg bace la sndri k.

Ceritera Erfie + Eyna = Erfiena
Kisah kami bermula pd 22/2/2011 iaitu pd bulan februari n berakhir pd 18/7/2011. Hm.. 18 neh tarikh besday aku.. tp tpakse la aku trime jgk sume ni. Kami mmg agk bru lg dlm couple2 ni tp b4 kami couple, kami mule dgn bkawan, scandle.. kire dkat stgh taon da pkenalan kami. Tp, bak kate owg2 tue, “da xde jodoh..terime je la.. aslkn die bhagie..”.  dalam jangka masa 4 bulan lebeyh kami bsame, byk dugaan, rintangan, dan cabaran yg dtg.. kami kuat tempuh sume tuh. Tp ade jgk yg kami xdpt lalui dgn jayanye smpi tmbul pgaduhan. Aku tahu, aku msh tlalu lemah dlm mngawal sume situasi atau sume masalah yg dtg. Tp dgn bantuan eyna, aku bleh bangun. Bangkit smule dgn senyuman, bsame die disisi aku. Tapi mungkin masalah yg dtg tlalu byk, btubi2 smpi mnjejaskn hbungan kami. Aku sedar salah aku. Kerana sikap aku yg lemah, aku jatuh, & hbungan kami smakin layu. Secara x lgsg, x mustahil tuk si dia makin tawar hati ats sume sikap2 aku.

Skarang, kami bdiri ats kaki msing2, tnpa menggenggam erat tgn sesame kami.  Tanpa sbarang ikatan, kami idop dgn haluan sndiri. Eyna pn da hepy skrg.. yeahh.. aku mmg sunyi sgt die xde..penyeri idop aku da ilang.. tp, aku tumpang gembire untuknye :’) . Kami putus dgn cara baik.. tnpa sbarang kata2 yg menyinggung prasaan atau marah2. Yg pntg, NO MAKI2!! Kini, berubahlah equation yg korg tgk kt ats td tu.
Erfie + Eyna = Erfiena
Erfie – Eyna = Fiee / Eyna

My Full Supporter a.k.a My Best of the Best Hero
Frust… muncul kembali dlm idop aku.. arghhh! Aku benci rase cmni! Aku benci rase kcewa! Aku benci sunyi! Aku benci bile hak aku skelip mate bkn lg milik aku.. aku benci sume ni :’( tlalu byk pgalaman cinta yg aku dpt.. dan kbanyakannye sgt melukakan :’( tp, dgn bantuan hero2 aku, aku msh bleh tsenyum.. thanx kwn2. Korg penyelamat aku. Aku xblk uma shari, korg call aku, msej2, marah sbb aku toreh tgn aku.. kdg2 bile aku tlalu sedih, aku xsedar bnde bodoh yg aku da wat. Maaf kwn2, sbb wat korg risau.. tanpa korg, cmne la aku nk senyum blk kn.. :)


muncette!!!
kite byk kali gado an.. dr zaman dlu2..
tp, kite ttap bek blk.. tlalu byk kisah yg kite kongsi bsame
nothing can separate us.. u noe me well my dear..
yana, jiwe fie akn ttap abadi dlm hati yana..
bia kite gado teruk mane skalipun, yana ttap istimewa tuk fie.
trime kasih sbb jadi sahabat yg sgt baik tuk fie.
u r the best person that i've known 4 the rest of my life.
i wont leave u coz i noe u wont leave me.. mmuahhh!
i love you.




Addy!!! my boyot comey!
ko sahabat aku weh.. aku salu nanes at ko kn.haha
tengs sbb byk lap air mate aku ngn lawak2 ko.
xnk ilang ko boyot comey!
aku arap antara kte neh, bia la aku pegi dlu sblom ko. syg ko ssgt.



Aj! syg akuh! hahaha!
tengs weh sbb care psl aku..
ko byk nasihatkn aku tuk lupe die.. aku akn cube k.
aku janji at ko, b4 kite jmpe t, aku da ok sket..
jgn tggl aku tau weh. syg ko gile babi arr. :)




x lupe, anak aku.. reen n zax..
THANX!!! sbb salu tlg papa..n salu ngn papa time papa ssh o sng..
papa xpenah lupe kowg r..
papa jnji lau papa da stdy at s.alam (kalo jd la) papa akn salu meet kowg k
syg kowg.





Eika!! sahabat yg xpenah lupe text2 aku. :)
tengkiu ika sbb salu ade ngn fie.. fie xkn tgl ika k.
lau ade pe2, ika leh jea cntact fie k..
kite leh nanes same2..hahaha
mmuahh! lebiu my fren!





tynnaa n nazz.........
time kasih kowg..sbb kowg la aku leh knal die..
n sbb kowg la aku penah epy blk..
weh, wlu pe pn yg jd, kowg ttap kwn aku au..
n nazz, ko nk mgedik ngn aku, anytime.. haha
aku windu zaman kt ms dlu.. syg kowg :)




Rara!! teman aku menggile.. hahaha
tengkiu sbb lyn pale otak gile2 fie neh..
kite same2 down an... but kite same2 up kn diri msing2 jgk..
jgn isaw.. fie akn salu ade tuk rara..
lau rara sunyi..crik la fie..fie jnji akn hepykn rara..
thanx sbb jd sahabat plg lame ngn fie.. <3


* to all my sayangs.. trime kasih byk2 sbb bkn hnye jd kawan aku, malah kowg da bgelar sahabat tuk aku.. aku janji akn jge kowg, sbgmane kowg jage aku..dan slagi aku mampu.. trime kasih sahabat :')


Dalam sesebuah ceritera,msty la ade hero n heroinnye kn.. haha. neh watak utama nye..



tadaaaaa!!! hehehe
kenangan ouhh!



Istimewa buat si  Manis :)

Eyna... tahniah sbb dah hepy kembali.. fiee tumpang gembira tuk eyna.. fie tahu skg neh fie x sepatutnye sentuh lg ttg hal ni.. tp fie tpakse sayangg.. mnjelaskn pkara sbenar spaya fie x dhujani lg dgn persoalan2 yg bkait dgn kisah lame kite. Fie nk mntk maaf dr hjung rmbut..smpi hjung kaki..andaikata fie pernah lukakan aty eyna atau wat eyna kcewa dgn sikap fie.. tp sumpah! fie bhagie wktu bsame eyna pd mase lalu.. cume skarang, keadaan kite dah bbeza..

Eyna, fie dah xbleh jage eyna lg..sbb eyna dah dpt ssowg yg bleh jge eyna slalu... tp fie nk mntk maaf sbb xdpt hadiahkan eyna baju kurung cotton yg eyna minat sgt tu.. aritu fie nk jea blikan eyna, tp fie takot kite xckup duit nk blk uma nnt. mklumla hari da mlm.. hehe. tp fie mmg da plan nk hadiahkn eyna baju kurung cotton sempena 5 bulan kite couple. ermm. malangnye, xkesampaian hajat fie tuh.. maafkn fie ye eyna..

Eyna.. trime kasih sbb penah bhagiekn sy dgn kasih syg awk.. sy xmampu lupekn awk.. tp sy harus lepaskn awk dr ingatan sy.. cume 1 jea fie nk eyna tahu.. smpi bile2 pn, knangan kite ttap akn abadi dlm jiwa fie.. awk tlalu indah tuk sy ma.. namun sy harus ucapkan slamat tinggal pd awk syg. biar lah fie lenyap dalam pjalanan masa..

--------------------------------------------------------------------------

ni saje yg dpt aku luahkan utk post trakhir aku bln neh.. kowg da phm kn?? pasni, jgn salahkn sape2 n jgn tuding jari sbb hero heroinnye hnye aku dan die.. kowg hnye sbg pnonton, truskn la bkawan dgn kami.. sbb kami, hnye mnusia biase spt kowg, yg x penah lari dr mlakukan ksilapan.. jage kapel kowg tuh bek2 ye. ptahankan lah slagi mampu sbb satu cinta tuh, satu prasaan yg magik...kerana dpt mengubah diri ssorg..dpd INI kpd ITU.. paham2la sndri ek! thanx for read bebeh! jumpe lg kalo ade umo! tata!